Obchodné podmienky
Článok 1 - Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu dostupného na internetovej doméne www.carodym.sk.
1.2 Predávajúcim a súčasne prevádzkovateľom internetového obchodu je spoločnosť
obchodné meno: čarodejko s. r. o.
sídlo: Ulica Hany Ponickej 4763/4B, Bratislava - mestská časť Lamač 841 03IČO: 56175124
DIČ: 2122247875nie sme platiteľmi DPH
Zápis v obchodnom registri – Oddiel: Sro, číslo vložky: 178071/B, Mestský súd Bratislava III
1.3 Kontaktné údaje
Adresa pre doručovanie: Hany Ponickej 4763/4B, Bratislava - mestská časť Lamač, 841 03
E-mail: info@carodym.sk
Telefón: +421 903 511 2521.4 Bankové spojenie
Fio Banka
IBAN: SK89 8330 0000 0024 0314 4294
SWIFT (BIC): FIOZSKBAXXX
(Účet v EUR)1.5 Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
1.6 Kupujúcim je každý spotrebiteľ ktorý prostredníctvom vytvorenia objednávky a uzavretím kúpnej zmluvy vstupuje ako zmluvná strana do obchodného záväzkového vzťahu s predávajúcim.
1.7 Internetovým obchodom sa rozumie elektronický systém prevádzkovaný na internetovom sídle predávajúceho, reprezentovaný súborom internetových stránok a aplikácií a umožňujúci predaj tovaru alebo poskytnutie služby na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Článok 2 - Používateľský účet a overenie veku
2.1 Na základe registrácie prostredníctvom internetovej stránky internetového obchodu môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského účtu. Po prihlásení sa do používateľského účtu môže kupujúci zo svojho používateľského rozhrania vykonať objednávku tovaru. Objednanie tovaru je možné aj bez registrácie priamo z webového rozhrania internetovej stránky internetového obchodu.
2.2 Pri registrácii používateľského účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný všetky údaje uvádzať správne a pravdivo. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci povinný pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať.
2.3 Prístup do používateľského účtu je zabezpečený užívateľským menom a prístupovým heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných k prístupu do jeho používateľského účtu.
2.4 Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5 Predávajúci si vyhradzuje právo na zrušenie používateľského účtu, predovšetkým v prípadoch dlhodobého nevyužívania, alebo v prípadoch poručenia povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy (vrátane týchto všeobecných obchodných podmienok).
2.6 V zmysle § 6 ods. 3 zákona 377/2004 Z. z. o ochrane nefajčiarov a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa zakazuje predávať tabakové výrobky, výrobky, ktoré sú určené na fajčenie a neobsahujú tabak, bezdymové tabakové výrobky, elektronické cigarety a nikotínové vrecúška bez obsahu tabaku osobám mladším ako 18 rokov.
2.7 V zmysle § 6 ods. 3 zákona 377/2004 Z. z. o ochrane nefajčiarov a o zmene a doplnení niektorých zákonov je predávajúci v čase predaja povinný overiť splnenie požiadavky minimálneho veku kupujúcim.
2.8 Kupujúci potvrdzuje splnenie podmienky minimálneho veku pred vstupom na internetovú stránku.
2.9 Kupujúci pri objednávke preukazuje splnenie podmienky minimálneho veku prostredníctvom partnerskej služby Adulto.cz
2.10 Predávajúci odoprie nákup výrobkov uvedených v bode 2.6 osobám mladším ako 18 rokov a osobám u ktorých nebolo možné overiť splnenie požiadavky minimálneho veku.
Článok 3 - Objednávka a uzatvorenie zmluvy
3.1 Pred odoslaním objednávky kupujúci je povinný skontrolovať a opraviť prípadné chyby vo vyplnených údajoch.
3.2 V prípade dodatočného zistenia pochybenia v údajoch je kupujúci o týchto skutočnostiach povinný bezodkladne informovať predávajúceho na kontaktnej adrese: reklamacie@carodym.sk.
3.3 Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje správnosť ním vyplnených údajov a súhlasí s cenou objednaného tovaru a s výškou poplatkov za doručenie tovaru a je viazaný k zaplateniu kúpnej ceny.
3.4 Potvrdením objednávky predávajúcim, teda doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí objednávky, vzniká kúpna zmluva.
3.5 Kupujúci je oprávnený stornovať objednávku do momentu expedovania tovaru výhradne písomnou formou na kontaktnej adrese: reklamacie@carodym.sk.
3.6 Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku z dôvodov uvedených v bode 2.10, v prípade nedostupnosti objednaného tovaru a v prípade neuhradenia objednávky v lehote stanovenej v bode 5.2.
Článok 4 - Kúpna cena
4.1 Všetky uvádzané ceny a poplatky sú konečné v eurách (EUR).
4.2 Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie tovaru.
4.3 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu ceny tovaru pred potvrdením objednávky v prípade zmeny právnych predpisov, alebo v prípade chybne uvedenej ceny.
4.4 Cenové akcie platia do vypredania zásob.
Článok 5 - Platobné podmienky
5.1 Pri nákupe je možné platiť spôsobmi uvedenými v sekcii Doprava a platba.
5.2 V prípade platby prevodom je kupujúci povinný objednávku uhradiť do 3 pracovných dní. V opačnom prípade bude objednávka stornovaná. Tovar odosielame až po uhradení plnej kúpnej ceny.
Článok 6 - Dodacie podmienky
6.1 Predávajúci je povinný kupujúcemu dodať tovar, odovzdať doklady, ktoré sa na tovar vzťahujú, a umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru
6.2 Kupujúci je povinný zaplatiť za tovar dohodnutú kúpnu cenu a prevziať dodaný tovar. Ak sa má kúpna cena platiť pri odovzdaní tovaru alebo dokladov, je kupujúci povinný kúpnu cenu zaplatiť v mieste tohto odovzdania.
6.3 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo ak tak neurobí včas, v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
6.4 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru, len čo je mu dodaný tovar odovzdaný. Pred odovzdaním nadobúda kupujúci vlastnícke právo k prepravovanému tovaru, keď získa oprávnenie nakladať so zásielkou.
6.5 Predávajúci si vyhradzuje právo na uplatnenie nároku na náhradu škody vo výške skutočných nákladov na doručenie objednávky v prípade, že kupujúci neprevzal tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy.
6.6 Jednotlivé možnosti dopravy sú spoplatnené v zmysle aktuálne platného cenníka v sekcii Doprava a platba.
6.7 Predávajúci sa s kupujúcim môže dohodnúť aj na spôsobe doručenia nad rámec štandardnej ponuky možností dopravy.
Článok 7 - Odstúpenie od zmluvy
Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy.
7.1 V súlade s § 7 zákona 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov je spotrebiteľ oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
7.2 Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,7.3 Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho jednoznačným vyhlásením v písomnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy.
7.4 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu na kontaktnú adresu najneskôr v posledný deň lehoty.
7.6 V zmysle § 7 ods. 6 písm. e) zákona 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo od zmluvy predmetom ktorej je predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze..
7.7 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov v zmysle § 9 zákona 102/2014 Z. z.
7.8 Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
7.9 Tovar je potrebné odoslať bez dobierky. Predávajúci si vyhradzuje právo nepreberať zásielky na dobierku.
7.10 Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
7.11 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
7.12 Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
7.13 Spotrebiteľ v súlade s §10 ods. 4 zákona 102/2014 Z. z. zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo na posúdenie hodnoty tovaru.
Článok 8 - Zodpovednosť za vadu a reklamácie
8.1 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru podľa príslušných ustanovení zákonov 40/1964 Z. z., 513/1991 Z. z., 250/2007 Z. z. a zákona 102/2014 Z. z.
8.2 Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
8.3 Kupujúci je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare, pričom sa prihliadne na povahu tovaru. Ak kupujúci tovar neprezrie alebo nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.
8.4 Záruka na tovar je štandardne poskytovaná v trvaní 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru ak nie je pri tovare uvedené inak.
8.5 Záručná doba začína plynúť odo dňa dodania tovaru.
8.6 Zistené vady tovaru je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť bez zbytočného odkladu.
8.7 Reklamáciu je možné uplatniť zaslaním tovaru na adresu sídla spoločnosti (Ulica Hany Ponickej 4763/4B, Bratislava - mestská časť Lamač 841 03) spolu s vyplneným reklamačným formulárom.
8.8 Tovar je potrebné odoslať bez dobierky. Predávajúci si vyhradzuje právo nepreberať zásielky na dobierku.
8.9 Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
8.10 Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok
8.11 Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 8.9.
8.12 Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote a dodá opravenú alebo náhradnú vec kupujúcemu rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Spolu s tovarom predávajúci doručí doklad o vybavení reklamácie (reklamačný protokol). Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať.
8.13 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má kupujúci pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať.
8.14 Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu.
Článok 9 - Alternatívne riešenie sporov
9.1 V zmysle §3 zákona 391/2015 Z. z. má spotrebiteľ právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
9.2 Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
9.3 Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia.
Článok 10 - Orgán dozoru
10.1 Činnosť predávajúceho podľa miestnej príslušnosti podlieha orgánu dozoru:
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 BratislavaOdbor výkonu dohľadu
Email: ba@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70Článok 11 - Záverečné ustanovenia
11.1 Zmluvné strany sa vzájomnej komunikácii predovšetkým v elektronickej podobe formou e-mailových správ, prípadne prostredníctvom listových zásielok alebo telefonicky.
11.2 Práva a povinnosti zmluvných strán inak neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v platnom znení.
11.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
11.4 Kupujúci pred odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu a súhlasí s nimi.
11.5 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu alebo doplnenie týchto všeobecných obchodných podmienok. Oznamovacia povinnosť je splnená uverejnením na internetovej stránke internetového obchodu predávajúceho. V prípade zmeny alebo doplnenia týchto všeobecných obchodných podmienok sú právne vzťahy riadené znením platným v čase odoslania objednávky.
11.6 Tieto obchodné podmienky vrátane všetkých ich súčastí sú platné a účinné od 11.1.2025 a nahrádzajú predchádzajúce znenie obchodných podmienok vrátane ich súčastí.
11.7 Na objednávky sa vzťahujú obchodné podmienky účinné v čase vytvorenia objednávky.